صعود قله آبک 6 تیر 99

12 کیلومتر

کل زمان رفت و برگشت

11 ساعت

نحوه دسترسی از شهر مبدا تا مقصد (مربوط به برنامه های خارج از تهران)

با استفاده از وسیله نقلیه شخصی از گردنه قوچک به سمت فشم و سپس روستای روته

مسافت از شهر مبدا تا مقصد (مربوط به برنامه های خارج از تهران)

31 کیلومتر از زیر پل سیدخندان تا روستای روته

تهیه گزارش

حوریه مقصودی

شرح برنامه:

روز جمعه 6 ام تیر ساعت 5:30  زیر پل سیدخندان محل آغاز برنامه بود. برنامه صعود به سرپرستی آقای فریدون علایی با نظم همیشگی راس ساعت آغاز شد. گروه 6 نفره از اعضای باشگاه کوهنوردی ایرانیان کوهستان با استفاده از وسیله نقلیه شخصی دو نفر از اعضا آغاز شد و ساعت 6:45 پس از عبور از میدان اصلی روستای روته ، از داخل کوچه ای با شیب متوسط که مجتمع فرهنگی کوثر با نمای زیبا از جاذبه های بصری روستا بود آغاز شد. در طول مسیر موبایل آنتن دارد و دسترسی به اینترنت همراه فراهم است و نکته قابل توجه اینکه مسیر فاقد چشمه است و در تابستان ضرورت دارد آب به میزان کافی همراه داشته باشیم.

از همان ابتدا شیب تند با ورود به یال اصلی مسیر صعود مواجه شدیم و بعد از پیمایش حدود 2 ساعت برای استراحت و صبحانه توقف کردیم. ادامه مسیر از ساعت 9:30 مجدد از سر گرفته شد. بعد از طی دو یال با شیب نسبتا تند و پس از عبور از یک دهلیز سنگی کوتاه، با شیبی ملایم وارد مسیر سنگی منتهی به قله شدیم. مسیری که افراد را به چالش ظریف عبور از گرده سنگی و دست به سنگ دعوت می کرد و لذت کوهپیمایی را در جان و روحشان می دمید. با توجه به حضور اعضای جدید آزمایشی پیمایش با کندی انجام می شد و شایسته است از صبوری اعضای با اخلاق گروه قدردانی نمایم. ساعت 13:07 همزمان با اذان ظهر به قله رسیدیم. از زیبایی های صعود برای من همیشه شکرگزاری انفرادی اعضا به هنگام رسیدن به قله است که این بار نیز در کنار هم به شکرانه این فرصت زیبا و لذت رسیدن به قله سجده شکر به جا آوردیم. پس از استراحت مختصری محیای برگشت شدیم و البته مسیر برگشت از یال های کم شیب تر بود و همین بر طول مسیر می افزود. عطر و بوی بهار را در قدم به قدم صعود و فرود لمس کردیم و پوشش گیاهی و جانوری متنوعی که در منطقه وجود داشت از امتیازات قابل توجه این قله بود. در مسیر برگشت دو چشمه وجود داشت که باتوجه به فصل گرم، از آب گوارای آن جانی تازه کردیم. در مسیر برگشت که در امتداد رودخانه بود چندین بار از عرض رودخانه عبور کردیم و وارد دالان های سنگی زیبایی شدیم که با سنگ های عظیم و خارق العاده از دو طرف احاطه شده بود و در نهایت ساعت 20:00 برنامه در محل استقرار خودروها به پایان رسید. Description: C:\Users\Pc Analyzer\Desktop\آبک\۲۰۲۰۰۶۲۶_۱۵۱۷۴۶(0).jpg