صعود قله پاشوره

1574

تجهیزات فنی مورد استفاده

--------

کل مسافت پیموده شده (کیلومتر)

16 km

کمک سرپرست

فریدون علایی

نفرات شرکت کننده

خانمها: حوریه مقصودی، شبنم خلیلی، صالح، پگاه صمدزاده، جوادی، ثمین قنبری، جعفرنژاد

آقایان: فریدون علایی، هادی سرور، علی سپهر، علی ساجدی نیا، پویان قهرمانی، شاهی، محمد حسن احمدی، وکیلی، زارعیان، میررضوی، جعفرنژاد، بختیاری

عکاس برنامه

همه

تهیه گزارش

هادی سرور

ساعت ۵ صبح طبق برنامه نفرات در محل قرار که پل سید خندان بود جمع شدیم و حدود ۵.۱۵ به سمت روستای نوا در جاده هراز به راه افتادیم و ساعت ۷:۳۰ به روستای نوا رسیدیم. هوا نیمه ابری و دما معتدل بود.

در انتهای مسیر آسفالت که همان کارخانه آب معدنی نوا است امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی وجود دارد.

جبهه جنوب شرقی دماوند در ابتدای مسیر روح همنوران را جلا می داد.

حرکت از کنار رودخانه شروع می شود، نفرات پس از مراسم معارفه پشت سر هم حدود ساعت ۸ به راه افتادند. مسیر زیر سایه درختان شروع می شود و در دشتی سرسبز ادامه پیدا می کند تا به دشت آزو رسیدیم.

حدود ساعت ۹ به کلبه ای که در دشت آزو است رسیدیم. کلبه در کنار رودخانه با امکانات سرویس بهداشتی در دشت آزو قرار دارد و جای مناسبی برای صرف صبحانه است ما هم صبحانه را خوردیم  و از چشمه ای که نرسیده به کلبه بود بطری های خود را پر کردیم.

در ادامه مسیر شیب بیشتری پیدا می کند ما هم با گامهای منظم و سرعت یکنواخت و آهسته به راه ادامه دادیم تا به دوراهی رسیدیم مسیر صعود مسیر سمت راست است که از سمت راست فنس های جنگل بانی ادامه پیدا می کند، مسیر سمت چپ نیز مسیر بازگشت از شن اسکی زیر قله است.

بعد از اینجا شیب مسیر بیشتر و بیشتر میشود تا به ابتدای یال قله می رسیم در آنجا که حدود ساعت ۱۳ بود با تصمیم سرپرست کوله ها را سبک کردیم و بعضی ها نیز کوله های خود را ۲ تا یکی کردند و به ۲ نفر از همنوردان که تصمیم گرفتن مسیر را ادامه ندهند سپردیم.

آسمان ابری بود و نسیم خنکی می وزید با توجه به پیش بینی های هواشناسی و مشاهدات ظاهری احتمال بارش خیلی کم بود ولی با این حال گورتکس و دستکش همراه خود بردیم.

کل مسیر پیمایشی و بدون هیچ چالشی جز خستگی بود.

قله در ساعت ۱۶ صعود شد.

پس از استراحت و انداختن چند عکس شروع به فرود کردیم.

با توجه به گذاشتن کوله ها و نفرات در مسیر صعود مجبور بودیم از همان مسیر فرود برویم ولی مسیر دیگری هم هست که دقیقا درجهت مخالف مسیر صعود می باشد.

در نهایت پس از رسیدن به دوستان در یال آخر و جمع آوری کوله ها فرود را ادامه دادیم و حدود ساعت ۲۱ به ماشین رسیدیم.